Pegawai Teknologi Maklumat
"1. Menguruskan dan memantau pengoperasian sistem sedia ada yang menyokong kelancaran pengurusan kerja di BMI. 2. Menguruskan dan mengendalikan penambahbaikan sistem sedia ada dan/atau pembangunan sistem/fungsi baru. 3. Menguruskan proses migrasi bagi data-data sistem sedia ada berjalan dengan lancar dan mengikut prosedur keselamatan yang ditetapkan. 4.Menguruskan perlaksanaan kolaborasi sistem ICT BMI bersama agensi / bahagian lain. 5. Menyediakan dan mengemaskini dokumentasi sistem-sistem ICT BMI. 6. Memantau PPTM mengendalikan operasi meja bantuan teknikal program-program tajaan JPA Latihan Sebelum Perkhidmatan / Latihan Dalam Perkhidmatan. 7. Memantau pengeluaran raw data atau laporan statistik. 8. Menyelaras perkara-perkara berkaitan dengan perolehan serta pengagihan peralatan dan perisian ICT BMI. 9. Menyelaras perkara-perkara berkaitan aset (peminjaman dan pemulangan) ICT BMI. 10. Menyelaras aktiviti penyelenggaraan dan pengurusan pelupusan aset ICT BMI peralatan dan perisian ICT BMI."